Pendorong Untuk Berubah!

PENDORONG UNTUK BERUBAH menjadi tajuk artikel pilihan saya pada kali ini setelah sekian lama tidak mengemaskinikan blog saya ini kerana kesibukkan tugas saya dan lain-lain tugas diharap pembaca blog ini memaafkan saya kerana sudah lama tidak mengemaskinikan blog ini.

Ramai orang selalu bercakap, apa cara pun kita buat tak ada gunanya kalau orang itu sendiri tidak mahu berubah. Berubah di sini merujuk kepada daripada buruk kepada baik, daripada baik, daripada bilazim kepada lazim. Ya memang betul, tetapi perlu ingat apabila berjalan dalam gelab kita tetap memerlukan bantuan seperti cahaya lampu, pemimpin dan sebagainya.

Jadi maknanya sukar juga untuk berubah sekiranya kita tidak ada PENDORONG UNTUK PERUBAHAN! kerana dengan adanya pendoorng untuk berubah ia akan menjadikan kita BERANI BERUBAH!.

Kita ibaratkan Pendorong Untuk Berubah seperti cahaya lampu yang diperlukan oleh seseorang untuk berjalan di lorong yang gelab gelita yang tidak diterangi oleh sebarang lampu jadi maknanya kita tetap memerlukan lampu untuk berjalan di dalamnya.

Daripada pengalaman saya, kebanyakkan insan yang berjaya berubah mempunyai pendorong untuk berubah! kerana biasanya pendorong untuk berubah ini akan berusaha membakar semangat sesiapa yang ingin berubah menjadi berkobar-kobar untuk BERUBAH!.

Contoh Pendorong Untuk Berubah ialah adik, abang, sahabat, dan mungkin juga kekasih. Jadi untuk menemui KEJAYAAN untuk anda BERUBAH adalah lebih elok sekiranya ianya TURUT DIBANTU oleh PENDORONG UNTUK BERUBAH.

Saya rasa artikel saya cukup setakat ini pada hari ini, saya akan sambung di lain waktu, masa dan ketika selagi ada waktu. Selagi terdaya oleh tulang empat kerat saya. Semoga ANDA BERJAYA BERUBAH! BERANILAH BERUBAH!

Reblog this post [with Zemanta]

Label: , , , , , , , , , , ,

Tinggalkan Jawapan

